‌دنیای خلاقیت و ایده پردازی حدومرز ندارد. زمانی که تصور می‌کنید تمام ایده‌ها به اجرا درآمده و هیچ خلاقیتی نمی‌توانید برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان به کار بگیرید با استارتاپ‌هایی روبه‌رو می‌شوید که کلیشه‌ها را کنار زده‌اند و نگاهی نو به نیاز بخشی از جامعه داشته‌اند. «کورتادو» یکی از همین استارتاپ‌هاست که نه قرار است فروشگاه آنلاین باشد و نه ایده عجیب‌وغریبی پیاده‌سازی کند. این استارتاپ که چند جوان خلاق و کافه گرد راه‌اندازی کرده‌اند به مدیریت بهتر کافه‌ها کمک می‌کند.

«کورتادو» چه استارتاپی است؟

«کورتادو» سال 1394 در سیستم شتاب‌دهنده آواتک متولدشده و نرم‌افزاری است که مدیریت مالی کافه‌ها را بر عهده داشته و دستیار هوشمند مدیران کافه‌ها محسوب می‌شود. بنیان‌گذاران خوش‌ذوق این استارتاپ در نام‌گذاری کسب‌وکارشان خلاقیت به خرج داده‌اند و از نام‌های مرسوم استفاده نکرده و به سراغ نامی برای برند خود رفته‌اند که کم‌تر به گوش رسیده و تنها برای کافه گردها و کافه‌دارها آشنا است. «کورتادو» نام قهوه‌ای اسپانیایی است که مخلوط اسپرسو دوبل با فوم شیر است و به دلیل ارتباط این نام با ویژگی‌های اصلی این استارتاپ این نام انتخاب‌شده است. «کورتادو» نرم‌افزار مدیریت مالی ویژه کافه‌ها است که به کافه‌ها این امکان را می‌دهد تا تمام‌کارهای روزانه خود را به‌صورت کاملا پویا مدیریت کنند. همچنین این برنامه یک زیرساخت کامل جهت جذب و حفظ مشتری است. این استارتاپ، نرم‌افزار خلاق و جدیدی است که نمونه مشابه ایرانی ندارد هرچند سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی هستند که ویژه مدیریت مالی رستوران‌ها و فروشگاه‌ها طراحی‌شده‌اند اما برای کافی‌شاپ‌ها چنین نرم‌افزاری با این امکانات تاکنون راه‌اندازی نشده است.

مشکلات و چالش‌ها

تمام استارتاپ ها در آغاز کار با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند و استارتاپ‌های موفق به‌راحتی و باکار تیمی از این مشکلات عبور کرده و چالش‌ها را سپری می‌کنند. احسان تقی پور نائب رئیس هیئت‌مدیره درباره مشکلات «کورتادو» در ابتدای مسیر شکل‌گیری می‌گوید:‌اوایل کار و شروع استارتاپ مان کافه‌دارها به نرم‌افزار ما که به‌تازگی طراحی‌شده بود سخت اعتماد می‌کردند و از طرفی بازار این سبک از نرم‌افزارهای مالی اشباع بود و کافه‌های تازه تأسیس نیز اطلاعی از خدمات سرویس ما نداشتند. بااین‌حال چون نرم‌افزار «کورتادو» ایده‌ای جدید و نو در ایران بود، به‌مرور مشکلات حل شد و اکنون بسیاری از کافه‌دارها برای راه‌اندازی کافه خود در مدیریت مالی و حسابداری به سراغ نرم‌افزار ما می‌آیند و کافی‌شاپ‌هایی که قصد تغییر سرویس‌های مالی خود را دارند «کورتادو» را انتخاب می‌کنند.

آینده روشن «کورتادو»

احسان تقی پور درباره آینده «کورتادو» می‌گوید:‌«کورتادو» نرم‌افزار جدیدی است که به آینده آن امیدوار هستیم. نرم‌افزاری است که با به‌روزرسانی‌ها و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به آن حتی امکان شخصی‌سازی کردن نرم‌افزار برای کافه‌ها را دارد. در آینده امکانات و قابلیت‌های بیشتری به این نرم‌افزار اضافه می‌شود و «کورتادو» به ابزاری جامع و کامل تبدیل خواهد شد. در حال حاضر به جذب سرمایه‌گذار فکر می‌کنیم و اینکه در آینده با جذب سرمایه‌گذار و واگذاری بخشی از سهام استارتاپ، قابلیت‌ها و امکانات بیشتری در اختیار کافه‌دارها و مشتریان کافه‌ها قرار دهیم.

مشکلات تیمی را جدی بگیرید!

نائب رئیس هیئت‌مدیره «کورتادو» به جوانانی که قصد دارند استارتاپی نو راه‌اندازی کنند پیشنهاد می‌کند که از تجریباتی که به‌مرورزمان در مسیر راه‌اندازی و شروع کسب‌وکارشان کسب می‌کنند نهایت بهره را ببرند. او ادامه می‌دهد:‌ممکن است در اوایل شکل‌گیری استارتاپ تان به مشکلاتی برخورد کنید که یکی از آن‌ها مشکلات تیمی است. این مشکلات را جدی بگیرید و درباره آن باهم تیمی‌های خود صحبت کنید، بسیاری از استارتاپ ها با اولین مشکل تیمی و جدی نگرفتن آن به مشکلات متعددی برخورده‌اند.

احسان تقی پور به افراد و تیم‌هایی که قصد دارند کسب‌وکاری نو راه‌اندازی کنند توصیه می‌کند که با توجه به بازار هدفی که برای استارتاپ تان تعیین کرده‌اید برنامه‌ریزی و رفتار کنید چراکه هر بازار هدفی به یک سبک‌رفتار و برخورد احتیاج دارد

خبر را در سایت اصلی مشاهده کنید